Există două răspunsuri valabile: DA sau NU
Dacă răspunsul tău este DA, atunci te felicit! 👏 Ești pe drumul cel bun pentru că fie ai înțeles de la bun început profilul business-ului sau ai avut parte de un consultant în domeniu, care te-a ghidat și ajutat să faci de la bun început pașii corecți.
SPA – un business de succes
Desigur, nu există rețete de succes, însă capcana cea mai mare a acelor care investesc într-un asfel de business este entuziasmul de început care se traduce prin expresia “eu ma pricep la business, deci pot sa fac și din spa un business de succes”. Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Principalul factor care poate duce spa-ul către pierdere este gestionarea “nefericită” a investiției inițiale.
Aceasta este direcționată în proporție de 80% către dotări și echipamente, iar bugetul alocat resurselor umane și promovării este din ce în ce mai mic, adăugând și cheltuielile neprevăzute, care de regulă, se ivesc tot la partea tehnică. Mai mult decât atăt, pe termen lung, vei descoperi multe zone din spa-ul tău care nu produc bani, ci doar consumă. De aceea, planul inițial trebuie să includă și un astfel de calcul: ce profit îți aduce fiecare metru pătrat?
Importanța personalului
Al 2-lea factor care poate duce spa-ul pe pierdere este că, deși locația este superbă, dotările sunt și ele extraordinare, personalul este slab pregătit pentru a scoate în evidență spa-ul: nu are noțiuni elementare de etichetă, customer care, nu cunoaște serviciile și dotările spa-ului, nu reușește să facă o vânzare reușita etc. Mai mult decât atât, nu deține calitățile necesare pentru a fi gazda perfectă.
În acest mod, vei pierde garantat un număr semnificativ de clienți. De ce? Pentru că acest instrument fantastic și esențial pentru business-ul tău, nu este valorificat și șlefuit la maxim.
Evaluează-ți spa-ul prin ochii clientului
Iar al 3-lea lucru la care foarte puțini se gândesc este să evalueze SPA-ul prin ochii clientului: ce vede clientul când intră, ce miros simte, ce aude, care este prima persoana cu care intră în contact, ce impresie își face în primele 5 secunde, îi este ușor să ajungă la vestiar, pe unde trece să ajungă dintr-o zona în alta, are tot ce îi trebuie la îndemană, la cine apelează când are nevoie de ajutor etc.
Acestea nu sunt trucuri, sunt situații reale “culese” din piața spa din Romania. Așadar, gândește-te bine și cu sinceritate la următoarea întrebare: Care este motivul pentru care SPA-ul tău nu aduce profit? Este foarte posibil să nu ai un răspuns clar la aceasta întrebare sau doar să presupui care ar fi punctul slab al business-ului, dar soluția o vei găsi atunci când ai identificat foarte precis problema și sursa ei.
Ca să-ți facem viața mai ușoară și să te ajutăm să identifici cauza problemei reale, îți sugeram un instrument foarte utilizat în mai multe domenii în străinătate, dar și în țară – vizita unui mystery shopper în spa-ul tău. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre ce presupune aceasta “vizită misterioasă”, ne poți scrie la contact@spaplus.ro, iar noi îți vom răspunde în maxim 24h. Cheia e la tine!