Într-adevăr în industria spa și nu numai, migrația și retenția personalului a devenit o provocare din ce în ce mai mare.
Se spune că atunci cand vrei să rezolvi o problemă, fie te detașezi de aceasta și rezolvarea vine de la sine, fie te întorci la origini („back to basics”).
Noi îți propunem azi să ne întoarcem puțin la origini, mai exact la cauzele care duc la alegerea unui angajat spa bun să plece la concurență sau să își deschidă el propriul centru spa.
Provocările unui Manager/Director Spa nu sunt mereu ușoare sau de dorit, iar uneori se transformă în frustrări care dau naștere la întrebări repetitive ce par fără răspuns:
*De ce oamenii din echipa mea vin și pleacă?
*De ce nu reușesc să aduc oameni buni?
*Ce să mai fac pentru a-i motiva să rămână?
*Ce să fac cu noii angajați? Mai investesc în ei? Iar dacă nu investesc în ei și rămân, ce fac?
Și uite așa ne aflăm în situația în care simți că nu mai ai soluții…
Dar hai să ne întoarcem la origini și să vedem DE CE pleacă angajații din spa?
1. Se plafonează! Fac deja de prea mult timp aceleași terapii, nu au cum să inoveze pentru că protocolul e rigid și trebuie respectat întocmai.
2. Nu sunt motivați financiar. Fie există doar salariu fix fără comisioane, fie grila de comisionare este greu de atins, fie comisionul este prea mic pentru munca prestată și nu merită efortul.
3. Promisiunile de la angajare nu se materializează. Dacă nu ești un Manager transparent și promiți multe, dar nu se materializează mai nimic, atunci ești ca o formă fără fond. Sună cam dur, dar se întamplă în foarte multe cazuri. E mai sănătos să dai din ceea ce ai, decât să promiți marea cu sarea și să nu oferi mai nimic.
4. Sunt criticați în public! Motivarea și stimularea oamenilor se face în două moduri: prin frică și amenințare sau prin încurajare, sprijin și comunicare. Când o persoană este criticată în public, nu faci altceva decât să îi scazi stima de sine și să-și piardă încrederea în sine. Acest lucru nu neapărat duce la demisia acelei persoane, dar aceasta poate aborda un comportament pasiv-agresiv foarte nociv pentru business și pentru echipă. Poate deveni „mărul stricat” din pom care le contaminează și pe celelalte.
5. Nu le sunt recunoscute meritele și eforturile. Dacă nu scoți în evidență și aspectele bune ale echipei tale și nu le apreciezi eforturile, oamenii tăi nu au cum să știe nici cât au evoluat, nici ce trebuie să faca mai departe, nici dacă merită sau nu să facă lucrurile mai bine în continuare.
6. Nu pot gestiona o situație dificilă din teama de a fi sancționați. Cine nu muncește, nu greșește! Depinde de noi însă cât de multe învățăm din greșeli și dacă le mai repetăm sau nu. Dacă ești un Manager cu o viziune constructivă vei fi acolo când echipa ta va greși și împreună veți găsi rezolvarea. Ideea este să nu te focusezi mai întâi pe găsirea și pedepsirea vinovatului, ci pe rezolvarea problemei.
7. Sunt încurajate bisericuțele și bârfa, în detrimentul comunicării deschise.
8. Își deschid propriile saloane.
9. Nu au acces la traininguri sau trebuie să plătească ei investitia.
Oare ce crezi că e mai productiv? Să ai angajați în care să investești, cu riscul de a pleca sau să ai angajați neinstruiți care rămân?
Aceasta ar trebui să fie întrebarea de căpătâi a fiecărui Manager Spa!
Dacă ți-a fost de folos acest articol sau dorești mai mult suport în crearea echipei pe care ți-o dorești, scrie-ne pe adresa de e-mail contact@spaplus.ro și vom găsi SOLUȚIA POTRIVITĂ PENTRU TINE!