Search
Close this search box.

Spa în Hotel. Trei ponturi esențiale

Spa-in-hotel

Cu 20 de ani în urmă, centrele spa se găseau doar în cele mai exclusiviste stațiuni. Astăzi însă se găsesc în hoteluri de toate dimensiunile. Când a început boom-ul spa, s-a presupus că adăugarea unui spa în hotel ar atrage oaspeții cu mai multă ușurință și într-un număr mai mare. Din păcate, pe măsură ce adăugarea de servicii spa a devenit tot mai frecventă în rândul hotelurilor, spa-ul și-a pierdut atracția exotică.

Din competitivitate și îndârjire, hotelurile și-au făcut spa-urile mai mari și mai elaborate. Din cauza cheltuielilor implicate, obținerea unui profit a devenit din ce în ce mai dificilă. Chiar și astăzi, mulți proprietari de hoteluri se străduiesc cu greu să obțină un ROI decent.

După tulburările economice, financiare și geopolitice semnificative din ultimii ani, industria spa și wellness globală nu numai că supraviețuiește, dar înflorește. Informațiile statistice dezvăluie că sectorul spa este mai puternic ca niciodată, cu o rată de creștere anuală de 7,7%.

Între cost și profit

În zilele noastre spa-ul în hotel rămâne în continuare fie un centru de costuri, fie un centru de profit, în funcție de modul în care este administrat.
Pentru că noi, consultanții spa, dorim ca centrele spa dintr-un hotel să devină business-uri cu drepturi depline și să producă profit, am ales câteva îndrumări pentru a face un spa de succes și să reprezinte un beneficiu pentru hotel, ceea ce este esențial pentru contextul în care ne aflăm.

În ciuda situațiilor dificile, spa-urile reprezintă încă o parte integrantă importantă a hotelului. Pentru a opera cu succes un spa în hotel, trebuie să înveți din greșelile pe care le-au făcut alții și să aplici lecția învățată, la dezvoltarea propriului spa.

Cu toate acestea, din cauza complexității activității spa, este aproape imposibil ca un administrator de hotel să ia toate deciziile corecte fără ajutor, cu atât mai puțin să se implice activ și consistent în tot ceea ce presupune management-ul unui astfel de centru/departament.

Ce poți să faci pentru a crește profitabilitatea spa-ului în hotel?

Recrutează un manager spa experimentat

Un manager spa calificat poate acționa ca administrator, consultant și chiar trainer pentru echipă. De asemenea, poate supraveghea operațiunile zilnice ale spa-ului, identifică problemele, vine cu soluții, propune măsuri de creștere a vânzărilor și este motorul motivațional al echipei.
În schimb, dacă o persoană nu are astfel de competențe, nu are experiență sau un model de la care să învețe, totul se va transforma în eșec.

Apelează la asistența de management oferită de firmele de consultanță sau încheie parteneriate de management cu astfel de companii
Asistența de management este o opțiune foarte valoroasă atunci când nu ai Manager Spa cu experiență, când ai nevoie de un model de business, de îndrumare pentru administrarea efectivă a centrului. Acest lucru se face pe bază de contract pe o perioadă determinată și reprezintă cea mai bună metodă prin care eviți greșelile de începător și nu pierzi resurse valoroase.

O a doua opțiune este cedarea întregului management al spa-ului către o firmă de consultanță. Este o variantă foarte bună pentru că degrevează cea mai mare parte a responsabilității hotelului privind operațiunile de zi cu zi ale spa-ului, permițând managerului său să-și concentreze atenția asupra altor probleme.

Cu toate acestea, implică un control mai mic asupra deciziilor luate, cum ar fi strategia de marketing și vânzări, echipă, tratamente oferite etc.. În plus, această opțiune poate reduce suma veniturilor pe care hotelul le obține direct, prin departamentul spa.

Angajează un consultant spa

Un consultant spa este un profesionist care vine în hotel pentru a ajuta echipa de management să restabilizeze sau să revitalizeze spa-ul. Odată ce spa-ul funcționează la standardele dorite, hotelul preia controlul și va gestiona spa-ul prin forțele și cu resursele proprii. Cu toate acestea, se poate contacta în continuare consultantul dacă vor avea întrebări sau nelămuriri.

Fiecare dintre opțiunile de mai sus oferă avantaje și dezavantaje unice, ceea ce face ca decizia cea mai bună să fie dificil de luat. Indiferent de opțiunea aleasă, e absolut necesar să-ți stabilești obiective clare și realiste pentru spa-ul tău și să te concentrezi asupra lor.

Gestionat în mod corespunzător, spa-ul este un atu de neprețuit pentru orice locație Gestionat prost, îți va scurge resursele și îți va deteriora reputația.

Alina Nițu – Spa Business Advisor & Trainer
www.spaplus.ro // contact@spaplu.ro

Newsletter

Sunt de acord ca acest website să salveze și utilizeze datele mele personale

Articole recente

News

Tipologia clientului spa în România

Tipologia clientului Spa în România poate fi destul de diversificată, reflectând tendințele globale dar și specificul local. În general, clienții pot fi împărțiți în mai

News

Cum evoluează industria wellness?

Industria wellness a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii ani și se așteaptă să continue această tendință în viitor. Iată câteva previziuni pentru următorii 5

Vrei să ai succes în dezvoltarea business-ului SPA?

Abonează-te la newsletter-ul nostru și stai la curent cu ultimele noutăți din industria SPA. BONUS, vei primi un eBook gratuit care te va ajuta să-ți dezvolți business-ul SPA.