1. Cum definești succesul tău ca Manager Spa?
Fiecare dintre noi are propriile criterii de stabilire a succesului, însă, în linii mari noțiunea de succes constă în primul rând în evoluția noastră ca oameni într-o societate. În cazul meu, implicarea constantă și perseverența au alcătuit un fond de susținere, pe care nu obișnuiesc să-l numesc ”succes”, dar care a dus spre rezultate pozitive în acest sens. Atunci când ne concentrăm pe îndeplinirea anumitor obiective, atunci când rezonăm și ținem cont și de ideile membrilor echipei din care facem parte, rezultatele vin de la sine.
Succesul de toate tipurile este definit de perseverență. Pasiunea, loialitatea, amabilitatea și siguranța pe care le-o inspiri celor din jurul tău fac parte la rândul lor din această rețetă. Cum s-ar zice pofta vine mâncând, într-un fel așa și cu succesul, el vine perseverând în fiecare zi.
2. De ce o carieră în spa și tocmai Manager Spa?
Într-o lume dominată de stres, SPA-ul reprezintă soluția pentru un echilibru fizic și emoțional. Cred cu tărie în conceptul de spa și în beneficiile pe care le aduce. Domeniul este vast și fascinant, pentru că lucrezi cu oamenii și simți fiecare trăire cu o intensitate pe care mulți o transmit fără să iși dea seama.
Accesul pe o poziție de management într-un complex spa îți facilitează punerea creativității în practică. Am ales acest domeniu din pură întâmplare la început… ca după o perioadă scurtă de timp să conștientizez că sunt unul din oamenii care nu muncesc, ci au norocul de a face ce iubesc, ce prețuiesc și ce doresc să dezvolte mai departe.
3. Care este sau a fost cea mai mare provocare a ta în calitate de Manager Spa?
Au fost multe provocari, care la momentul acela mi se păreau cele mai mari. Cum trecea una venea următoarea și următoarea și tot așa. De la dezvoltarea unui complex situat în mediul rural, atragerea forței de muncă calificată, motivarea și formarea unei echipe care să transmită fericire și căldură până la satisfacerea celor mai variate tipuri de client.
4. Care sunt calitățile pe care trebuie să le ai sau să le dobândești pentru a deveni Manager Spa?
O primă calitate ar fi încredere în sine. Un om încrezător știe cum să gestioneze fiecare situație fără a pune eșecul în prim plan, transmințând totodată această energie și celorlalți; iar de aici cu siguranță pornește armonia. Trebuie să fii un bun ambasador al serviciilor spa, să înveți continuu și să transmiți echipei nu doar informația, ci și valori prin puterea propriului exemplu. Pe de altă parte, un manager trebuie să dovedească abilități de planificare financiară, de creare a unor strategii de creștere a business-ului, de a lucra direct cu oaspeții și de măsurare a feed-back-ului asupra serviciilor cu scopul îmbunătățirii continue.
5. Ce sfat i-ai da unui începător sau aspirant la poziția de Manager Spa?
Niciodată nu există situații care nu au soluții. Fiecare situație ”imposibilă”… este de fapt o posibilitate, dacă știi cum să o privești. Este o portiță de conștientizare a adevăratului potențial pe care-l deții și în aceeași măsură o ocazie de a-l valorifica.
Pune-ți echipa pe primul loc. O echipă fericită va fi plăcut remarcată de clienți, prin starea de echilibru pe care o va transmite indirect. De altfel, pune-te în pielea fiecărui coleg pentru a-i înțelege deciziile și acțiunile; în acest fel, nu vor exista prejudecăți fără fond, la acțiunile pe care acesta le face. Oferă-le încredere și sprijin.
Răbdare, implicare și devotament!
News
Tipologia clientului spa în România
Tipologia clientului Spa în România poate fi destul de diversificată, reflectând tendințele globale dar și specificul local. În general, clienții pot fi împărțiți în mai